Hierbij kan onder andere worden gedacht aan de volgende onderdelen:
Het beschikbaar stellen van de 24 uurs calamiteitendienst voor de VvE
Het fungeren als doorgeefpunt voor technische klachten, opmerkingen van leden en dergelijke, die betrekking hebben op de algemene gedeelten van het complex
Het uitbesteden van opgemerkte gebreken die door de leden zijn gemeld, om deze te laten herstellen
Het registreren van onderhoudsmeldingen en het inzichtelijk maken hiervan voor bestuur en/of commissies van de VvE
Het uitbesteden van servicewerkzaamheden zoals schoonmaakwerkzaamheden, tuinonderhoud en dergelijke
Het geven van adviezen aan het bestuur van de Vereniging van Eigenaren en de leden ten aanzien van het onderhoud
Het opvragen van offertes met betrekking tot onderhoudswerkzaamheden en onderhoudscontracten
Het aan het bestuur en leden rapporteren over noodzakelijk geachte onderhouds-werkzaamheden
Het (laten) opstellen van een meerjarenonderhoudsplan voor de VvE door een bouwkundige
Het (laten) adviseren en informeren van de VvE over uit te voeren (groot) onderhoudswerkzaamheden door een bouwkundige
Het (laten) beoordelen van offertes en aanbiedingen betreffende groot onderhoud
Het (laten) inspecteren, controleren en begeleiden van werkzaamheden betreffende groot onderhoud
NOOT: AB Beheer berekent géén commissie (percentage) over opgedragen en uit te voeren onderhouds- en herstelwerkzaamheden
De VvE ontvangt bij offerte / overeenkomst een duidelijke en heldere taakomschrijving.