Hierbij kan onder andere worden gedacht aan de volgende onderdelen:
Het bijhouden van mutaties en aanpassingen in de ledenadministratie
Het voeren van correspondentie met makelaars, notarissen en kandidaat-kopers ten behoeve van een eventuele verkoop van een appartementsrecht
Het volledig inlichten van iedere nieuwe eigenaar omstreeks de datum van daadwerkelijke overdracht
Het versturen van begrotingen, jaarstukken, mededelingen en dergelijke aan de leden
Het opstellen en versturen van de uitnodiging voor de ledenvergadering alsmede het verder verzorgen en uitwerken van deze vergadering
Het bijwonen van de ledenvergadering en het verstrekken van de nodige toelichtingen tijdens deze vergadering, alsmede het op verzoek leiden van de vergadering
Het verzorgen en verspreiden/versturen van de notulen van de ledenvergadering
Het optreden als behartiger van de belangen van de Vereniging van Eigenaren naar leden en derden
Het registreren van de VvE en het bestuur van de VvE bij de Kamer van Koophandel en het doormelden van eventuele aanpassingen
Het ondersteunen van het bestuur
De VvE ontvangt bij offerte / overeenkomst een duidelijke en heldere taakomschrijving.